ZADNJA MOBILNOST V OKIRU ERASMUS+ PROJEKTA SOCIAL INCLUSION THROUGH ENVIRONMENT V KRAJU VEJEN NA DANSKEM

l

8. januarja, 2023

Naša tretja in hkrati zadnja izmenjava nas je popeljala na Dansko, v Vejen. Izkušnje in nova poznanstva smo nabirali v tednu od 27. 11. do 2. 12. 2022.

Zbrali smo se ob 5.00 na letališču Brnik in ob 6.50 poleteli do Frankfurta. Sprehodili smo se po letališču in ekipa je spoznavala način orientacije na mednarodnih letališčih. Ob 13. 40 smo pristali na Danskem, v mestu Billund. Po nekatere učence so gostitelji prišli na letališče, ostale pa je odpeljal naš kolega Kim s šolskim kombijem. Učenci so popoldne in večer preživeli pri družinah gostiteljicah.

Naslednji dan so nas v šoli lepo sprejeli,  sledili so uvodni pozdravi in nagovori ravnatelja ter vodje projekta, Jensa. Nato pa so sledili »icebreakers«, t.i. ledolomilci, igre v skupinah, kjer so morali reševati zanimive naloge. Ena je bila kako iz papirja sestaviti čim bolj aerodinamično letalo, ki bo letelo najdlje. Kasneje so skupine izdelale plakate na temo »Kaj lahko storimo za naš planet«.

Naslednje dopoldneso skupine predstavile izvirne plakate in njihovo  sporočilo – tudi naši učenci so bili aktivni. Ideja je bila, da bi s temi plakati odšli do mesta in mestne hiše ter jih postavili domačinom na ogled. Ker pa je bilo slabo vreme, smo se v mesto odpravili brez plakatov.

V izjemno elegantni Mestni hiši (tipična funkcionalna in lepa danska arhitektura) nas je sprejel župan Vejna in nam ob pomoči prevajalke predstavil sistem zbiranja odpadkov v občini Vejen in problematiko okoli tega.

Po kosilu smo obiskali ART MUSEUM v Vejnu, kjer se je zgodila prava zgodba. Dva mlada umetnika sta nam z besedo in glasbo predstavila avtorsko predstavitev pravljic. Bil je pravi performans, ki je na vse nas naredil velik vtis.

Sreda je bil dan za izlet v Odense. Lepo smo se peljali po rahlo valoviti danski pokrajini (polja, travniki, tudi in tam gozdovi), gledali vasice, mesta, čez mogočen most smo se pripeljali na otok Fyn in kmalu je bil pred nami Odense. Najprej smo bili dve uri prosti za samostojne oglede, potem pa smo se zbrali na odlični lokaciji, ki je malo spominjala na londonski Camden Town. Super scena, ogromno nekdanje skladišče, spremenjeno v družaben prostor namenjen predvsem mladim z mnogimi restavracijami s celega sveta. » Storms drivehuset« se imenuje ta prav zares utrgan prostor.

Vsi smo dobili kartice, na katerih je bilo 150 kron in lahko smo si privoščili, kar smo želeli.

In kaj smo si želeli?

Kitajsko juhico, fish and chips, rakce s Severnega morja, tajske zelene knedelčke, prave arabske falafle …

Po kosilu pa smo obiskali rojstno hišo in predstavitev življenja Hansa Christiana Andersona. To je bil pa čisti dogodek in verjetno najmočnejša točka celega tedna. Težko je ubesediti vse, kar smo tam videli po zaslugi edinstvenega koncepta.

Zadnji dan so učenci najprej naredili evalvacijo programa. Potem so v okolici šole s pomočjo posebne aplikacije iskali različne točke.

Peš smo odšli na lahko kosilo v Športni center, ki nas je zelo navdušil (več dvoran, trampolini, bazeni, barček z zdravo hrano, fitnes, tekaške proge…).

Popoldne je sledil ogled prašičje farme, kjer živi okoli 8000 prašičev, ki se (sicer v  ogradah)  sprehajajo po naravi. To je bilo močo doživetje, saj v Sloveniji tako velike farme sploh ne obstajajo.

Zvečer smo se zbrali v šoli. Gostitelji so prinesli domačo hrano in imeli smo pravi piknik. Okušali smo jedi, ki jih na Danskem običajno jedo v času Božiča. Mamice so se zelo potrudile. Med sproščenim pogovorom smo se poslovili in začeli govoriti o srečanju v Sloveniji.

Zvečer je bila tekma, Nemčija je sicer premagala Kostariko, vseeno pa je izpadla iz tekmovanja. Nogomet je bil prav tako ena izmed rdečih niti srečanja na Danskem.

Petek je dan odhoda in ob 10.30 smo se odpravili na letališče. Polet iz Billunda ob 13.10 je bil miren in po dobri uri smo pristali v deževnem Munchnu. Še prevoz s kombijema do Nakla in naša tretja mobilnost je bila zaključena.

Srečanje na Danskem je bilo zelo prijetno. Vreme cel teden slabo, pa nas ni čisto nič motilo. Organizatorji so se zelo potrudili, nobenih težav nismo imeli, program smo izvedli, naša ekipa je bila zares imenitna. Bivanje na Danskem nam je popestrila izguba Erazmove denarnice, imeli smo več scenarijev za rešitev položaja, na srečo pa smo kasneje dobili sporočilo, da so na letališču denarnico našli. Konec dober, vse dobro.

In sedaj? Sedaj smo pa na vrsti mi, da gostimo naše partnerje in jim pripravimo pester in nepozaben program.

Zapisala Daša GM

Izjave učencev:

Projekta sem se udeležila drugič in bilo je čisto drugače kot na Češkem. Spoznala sem nove prijatelje, uporabljala ogromno angleščine in tudi veliko potovala. Mogoče bi kot »minus« omenila le, da ves čas nismo bili skupaj. Projekt bi z veseljem še kdaj ponovila.

Tjaša Kuzmič, 9. c

Ko smo prispeli na Dansko, so nas prijetno sprejeli. Pri gostiteljici doma so bili vsi zelo prijazni, med tednom smo spoznavali nove prijatelje. Vsi so govorili angleško zelo dobro. Ni pa mi bilo všeč, da se mi nismo veliko družili. Z veseljem bi se ponovno udeležila podobnega projekta.

Nina Leben, 9. c

Projekta sem se udeležil prvič in sem kar impresioniran. Družina, pri kateri sem živel, je bila zelo prijazna in vsi so bili zelo sproščeni. Nekatere delavnice so bile zelo zanimive in spoznaval sem nove prijatelje – Nemce in Francoze. Dnevi so šli hitro mimo in zadnji dan smo imeli zabavo. Zelo sem zadovoljen.

Erazem Žepič, 9. c

Projekta sem se udeležil z namenom, da bi cel teden živel tako, kot živijo na Danskem. Spoznal sem veliko novih ljudi in njihovo kulturo. Predvsem navade ob Božiču. Veliko smo tudi potovali in videl sem mnoge kraje na Danskem. To izkušnjo priporočam vsem.

Mark Oblak, 9. a

Drugič sem se udeležila  projekta in bilo je zelo zanimivo. Spoznala sem veliko novih znancev, srečala pa sem tudi nekatere iz Nemčije. Zdi se mi, da je ta projekt zbližal tudi nas, slovenske učence. Videli smo veliko in naučili smo se veliko novih stvari. Na splošno se mi zdijo mednarodni projekti zelo dobri.

Ula J. Leskovšek, 9. c

Na Danskem sem zelo uživala, saj sem spoznala veliko novih ljudi in njihovih navad. Stanovala sem pri zelo prijetni družini. Zdi se mi, da je teden minil zelo hitro, saj smo doživeli veliko zanimivega in novega. Projekt Erasmus se mi zdi zelo poučen in prijeten za učence, saj se naučijo zelo veliko v zelo kratkem času in upam, da bomo kaj podobnega ponovili.

Julija Jošt, 9. c

Projekta Erasmus sem se udeležila že drugič, prvič v Nemčiji, zdaj pa še na Danskem. Na Dansko smo leteli z letalom in bilo je zelo zanimivo. Na Danskem smo se veliko pogovarjali o klimatskih spremembah in recikliranju odpadkov. Bilo je poučno in hkrati zabavno.

Klara Česen, 9. a

Zame je bil to že drugi Erasmus projekt, ki sem se ga udeležila. Na prvem smo bili v Nemčiji, sedaj pa smo potovali na Dansko. Leteli smo z letalom, prestopili smo v Frankfurtu in se odpeljali v Billund na Danskem. Moja družina, ki me je gostila, je bila odlična. Moje mnenje o njej je 10/10. Danci imajo obilne  večerje kot mi kosila. Ampak bilo je odlično. Projekt je bil zabaven, saj smo delali veliko različnih stvari. Z Majo (mojo gostiteljico) pa sva šli tudi na bazen in še veliko več.

Kaja Sušnik, 9. c

Zadnja obvestila:

Sladka nemščina

Učenci, ki obiskujemo neobvezni in obvezni izbirni predmet nemščina, smo se 23.3. 2024, odpravili...

Zgodovina nas uči …

Učenci 6. razreda so pred zimskimi počitnicami obiskali šolsko knjižnico in se v okviru knjižnično...